Tyttebærtur avlyst

Jeg hadde planer om å la Roy sove lenge i dag og ta ungene med ut i skauen og finne tyttebær, men da vi stod opp hadde det begynt å regne, og det ekke noe koselig å plukke noe som helst i skauen når alt er bløtt.

Så jeg satte jentungen til å lage juice til oss og så tok vi en innemorgen i stedet. Rommet deres er snudd på hodet og det ser ikke ut, men de er glade og jeg koser meg med varm te med melk i og lager lister over alt jeg liker ved høsten…

sundaySånn ser kjøkkenbordet mitt ut akkurat nå. Ungene har begynt å like te med melk. Det syntes jeg er litt koselig. Te er koselig om høsten, og ullsokker er koselig. Jeg skal lage en bra liste, en inspirerende og koselig liste. Jeg kommer tilbake til dere.

Ha en fin søndag, vi skal feire svigersen sin 29-års dag 🙂 Hipp hipp for deg, svigers <3

 

Påskeoppsummering så langt

 

p11. Påskebursdagskake // 2. Leos påskekyllinger to år på rad // 3. Sjokoladedyppet jordbær // 4. Påskegget fra svigerfar

nonnaRonja fikk være med mamma på jobb. 312 smågris skulle ønskes velkommen og hun var kjempeflink. Ikke redd i det hele tatt, og selv om grisen kan være redd oss store når de er helt ny, var de ikke så redde henne, og det syntes hun var stas <3

m1 m2Mormor og Janne har vært på påskebursdagsbesøk. Det ble raspeballer og påskebursdagskake, påskegaveutdeling og utelek i sola. Janne, i Louis Vuitton-småsko, jogget rundt å dro kjelker og spark og mormoren lo så tårene trillet da hun dro med seg en glad Ronja 🙂

mormor

Men høydepunktet for Leo kommer i dag.
-DET ER TORSDAG I DAG!
Halv sju kom han løpende, med bustesveis og smurfebæsj i øynene, helt klar for å dra til Oslo og besøke tremenningen sin, Lotte. Han har gledet seg hele uka!

Så for hans del håper jeg formiddagen går fort. Jeg skal en liten tur i fjøset og så innom dusjen, så skal vi spise litt og kjøre Dora til svigersene. Solen skinner i dag også, så jeg tror det blir en fin kjøretur før vi skal klemme litt på hele familien Bjønness.

Håper dere har hatt en fin påske så langt 🙂

 

 

 

Prinsesse Ronja, 3. dag med feiring

Jeg er fortsatt forkjøla og potta tett og føler meg egentlig helt blærk, så jeg fikk ikk postet bildene jeg ville i går 🙂 Hun kom jo hjem så stolt på mandag med krone på hodet, og Leo kunne fortelle at alle hadde sunget bursdagsang for henne 🙂

Besteforeldre sammen med oldefar var invitert på pannekakemiddag, og vi fikk en fin ettermiddag sammen på 2 års dagen hennes 🙂

bur1Hvilke vei kronen er på spiller visst ingen rolle, her er det pakke som står i fokus 🙂 Hun fikk Hello Kitty sengesett, sin første hodepute og en nydelig rosa prinsessehimling til å ha over senga si 🙂 Hun er så stolt nå at hun må oppi og kose flere ganger for dagen 🙂

bur2De er som oftest sliten etter barnehagen, så da var det godt å krype oppi fanget til bestefar og lese litt sammen 🙂

Siden jeg ligger mye på sofaen og er syk, har jeg god tid til å planlegge lørdagens siste bursdagsbesøk. Jeg håper at jeg skal være frisk til helgen, og at jeg får til å lage kaken jeg har i tankene 🙂

 

 

Dag 2, Ronja har bursdag

I går kom mormoren og mannen for å feire bursdag 🙂

bu1Hun fikk en liten pakke å åpne, men den store 2 års-presangen var stor-jente-seng, og den tok vi ikke inn før senere.

bu2Mormoren hjelper litt 🙂

bu3

Jakken skulle selvsagt på med en gang 🙂

bu4Og så ble det pølser og kaker 🙂

bu5Senere på kvelden skrudde Roy sammen senga, og nå er hun så stolt! Helt lik seng som storebror, men hans er selvsagt blå 🙂 Hun var bra ivrig 😀

Nå er hun i barnehagen og får krone og is, det skulle broren sørge for <3
Og snart kommer besteforeldre sammen med oldefar for å spise pannekaker 🙂

 

 

 

 

 

Hurra for Ronja

Tenk, for 2 år siden lå jeg på Gjøvik, spent på å få hilse på snuppa som snart skulle komme.
Og i morgen er det 2 år siden hun kom til verden, skrukkete og rød, og veldig sulten <3

Siden vi ikke har det største huset, og jeg har lyst å ha tid til å prate med alle som kommer, har vi delt inn feiringen i 4 (!) deler 🙂
I går var min søte tante her, sammen med mann, barn, svigerbarn og barnebarn, som da er tremenning av Leo og Ronja.

b2Fetter Thomas, tante Brit og fetter Morten <3

Jeg er glad i å samle familie og venner <3 Det er godt å kjenne på familiebånd, skravle litt og le sammen <3 Vi hadde en kjempefin feiring, og alle hadde lest bloggen min ang presanger 😉

b1Hun var vill av begeistring da hun åpnet pakkene 😀
Hun fikk søt lue og vindjakke til våren, kanintøfler og puseveske, supersøte joggesko og en søt, rosa fleecejakke med kaninlommer. Alt skulle selvsagt på med en gang, så hun ble litt varm utover dagen 🙂

Nå venter jeg på at mormoren og mann skal komme på pølsefest. Kaker har aldri vært min greie, men jeg syntes det er morsomt å lære og å utvikle meg.

I dag har jeg laget en enkel vaniljekake, som jeg nok må justere litt til neste gang, fylt den med sjokolade og vaniljekrem og trukket med marsipan 🙂

kakeJeg har hverken smaks- eller luktesans om dagene, men Roy har smattet fornøyd på hver smaksprøve 🙂

I morgen kommer bæssforeldrene sammen med oldefar og spiser pannekaker, og neste lørdag kommer tanter, onkler og søskenbarn 🙂 Det blir nok kake fremover 😀

Så nå må jeg hoppe i dusjen og pusse fjæra før besøket kommer 🙂
Ha en fin søndag alle 🙂

 

 

 

Måneraketten og andre slappe ting

I dag har vi hatt en slapp dag!
Etter å ha brettet en haug med klær, ble jeg sittende på sofaen med min bror og glo telly og youtube, omtrent hele dagen til vi skulle hente ungene i barnehagen.

onkelLeo var nesten ikke innenfor døren før han kom med bok som onkel skulle lese.

Jeg tror jeg har vært slapp i dag for hjernen min vet hva vi skal i kveld; starte opp treninga! Å herlighet det blir tungt, etter å ha spist sjokolade og lagt på sofaen og sett film i 3 uker! Men jeg har spist pasta og fløte til middag og fylt opp nettbrettet med serier jeg kan se, og så får jeg bare gi det jeg har. Jeg vet jo at det ikke tar så alt for lang tid før formen er bra igjen 😀

Ha en sprek kveld da, dere 😉

 

Kusiner

20121228113620862Er de ikke søte 😀
Ronja sammen med yngste kusine, Lotta 🙂
Hun er glad i de mindre, finner smokk og klapper de på hodet, men liker ikke at mamma gir de oppmerksomhet 😉

Gårsdagen ble ikke helt som forventet, men vi koste oss sammen med onkel, tante og søskenbarn noen timer. Ungene hadde godt av noen timer i barnehagen og enda mer tid med søskenbarna, for de var gode og slitne i går kveld og sovnet med en gang de traff puten 😀

 

Kalkunmiddag

Gjett om det ble godt da!!
Jeg hadde sjekket litt rundt på nett og kombinerte tips fra Jamie Oliver og Matprat.no. Alle har sine meninger, og nå har jeg min. Jeg stuffet den ikke med noe, men gav den en smørmassasje og drysset på salt og pepper. Innmaten kokte jeg kraft på, og sammen med stekeskyen lagde jeg en fantastisk god saus! Fuglen fikk selskap av stekte potetbåter, rosenkål og tyttebær, og jeg mumset meg gjennom to digre porsjoner. Skal absolutt gjentas!

Mormor leste bøker for Leo til halsen ble tørr, mens Ronja stort sett er limt fast i fanget mitt. Hun har ikke helt evnen til å leve seg inn i bøker enda, så hun blir fort urolig, men Leo elsker å bli lest til og blir sittende til man ikke har pust igjen 🙂

mormor

I dag skal ungene være noen timer i barnehagen og leke med vennene sine, før vi skal på 3.dags middag hos svigersene. Jeg skal vaske og brette det berømte berget med klær, som aldri tar slutt, og få gjort litt i huset som jeg ikke får gjort når barna er hjemme 🙂

Ha en fin dag da, dere, og fortsatt god romjul 🙂

Julaften 2012

jul1

Ronja sovnet med et lite klynk på sofaen halv syv i kveld og ble båret til sengs av faren. Storebror tuslet trøtt etter og siden har vi ikke hørt en lyd. Gårsdagen var fryktelig spennende for de. Leo blir jo så spent at han ikke vil ha mat, og begge ungene eksploderte av glede da Nissen endelig kom!jul2Vi fikk en veldig fin julekveld sammen med oldeforeldre og besteforeldre, med god mat og en diger haug med pakker som det tok litt tid å jobbe seg gjennom. Ungene var så fulle av inntrykk at de ikke sovnet før halv ni på kvelden. Natten ble ikke særlig god, slik den ofte blir når ungene er for sent i seng, så vi var en trøtt gjeng som stod opp i dag. Derfor har det meste av dagen gått til å hvile seg, leke litt og vi har lest masse! Vi har spist pizza og grovbrødskiver med leverpostei, rimelig leie av julemat, og alt i alt er vi veldig fornøyd med julen 2012.

I morgen har vi invitert min mor og mannen på kalkunmiddag, men det er litt sykdom på alle kanter så vi ser morgendagen an. Nå håper jeg at natten blir god, og at ungene sover litt lenge i morgen. I kveld skal vi spise chips og sjokolade, for det er vi ikke lei, og så skal vi Netflixe oss gjennom kvelden 😀

Fortsatt god jul, lesere 🙂

 

Førjulskveld hos mormoren

Siden vi ikke skal være sammen på julaften i år, hadde min mor invitert til førjulselskap. Det ble akkurat som en vanlig julaften, bare at den begynte litt tidligere 😀
Pinnekjøtt og mamma sin fantastiske kålrabistappe, multekrem og riskrem med rød saus, kaffe og cognac og julebakst og PAKKER 😀

julemormorLeo fikk flere Spiderman-leker, Ronja fikk babyhest og dukkevogn, og prinsessekjole og vi fikk et par vinflasker og et gavekort på KID som jeg skal kjøpe deilige hotellputer for 😀

Ronja sovnet fort i bilen på vei hjem, mens Leo var våken helt til Hamar 🙂 Han hadde så mye å snakke om, som alltid 🙂

I dag skal vi feire oldemorens 83 års dag med hele brorslekten til Roy 🙂 Mange unger, mange klemmer, god mat og mye lyder 🙂 Det er så koselig og sosialt med jul 😀