Forberedelser og campingkos

Denne helgen skal Roy og jeg på campingtur, bare han og jeg <3
Fredag til lørdag skal vi på tater-treff på Elverum (de fleste vet det sikkert, men jeg er halvt tater) og lørdag til søndag skal vi campe på Spro og hula-hula hele kvelden med fine folk 🙂

Så det er jo litt å forberede før helgen. Vi bytter bil med svigersen siden vi ikke har hengerfeste, og vi kan jo ikke låne bort en skitten bil. Ronja syntes det var litt stas, selv om hun er litt pjusk i dag av vaksinen i forrige uke.

Vel hjemme var det på tide å forberede vognen 😀 Den har stått i vinterdvale siden i fjor høst, men den var like fin og uten den typiske “camping-lukta” som mange vogner får 😀 Ungene elsket den! Inn og ut, opp med alle skap, åpne og lukke gardiner! Leo insisterte på å spise middagen i vognen til og med, og det var jo bare koselig det 🙂

Nå har de søte små lagt seg og jeg har sprettet en flaske med rosa cava 🙂 Jeg er klar for KJÆRESTEHELG <3

Be so happy, that when others look at you they become happy too.

 

Mandagstema: Ferie

Denne gang fikk jeg lyst å blogge to bilder. Ett sommer, og ett vinterbilde.
Vi begynner med Vinterferien:
DSC_0089 copy
Bildet er tatt på Kyrkjetangen i Bergen i 2005, hvor roy og jeg enda bare var venner:) Jeg hadde arrangert vintergrilling for venner og kjente i minus 4 grader, og rundt 30 stykker samlet seg rundt bålet med pinner, pølser og noe godt i termosen. Sissel ligger underst, og skulle bare lage en snøengel før hun ble overfalt! Hehe, vi hadde en sinnsykt bra kveld alle sammen!

Og så, sommeren etterpå. Roy og jeg hadde lenge kjent at vennskapet ikke var nok for noen av oss. Vi hadde så masse deilige følelser som bruste opp til overflaten, og impulsive som vi er, bestemte vi oss for å ta en uplanlagt tur ut av Norge. Hvor vi skulle, var ikke så nøye, vi ville bare ut å reise litt, se, smake og oppdage nye steder. Vi la verden for våres føtter, pakket og dro og fikk den beste ferien rundt om i Europa!
Det begynte med dette:
kart_laptop

Har du også lyst å blogge et Mandags-tema? Besøk Temabloggen her–>

Mandagstema: Urbant

Jeg har meldt meg på en fotoalong, hvor man hver mandag får et nytt ord som man skal blogge og poste et bilde om.
Denne mandagen er ordet URBANT.
Som de aller fleste vet, er Austertana helt det motsatte, så det blir vanskelig å gå ut å knipse et bilde!
Derfor har jeg tatt et dykk i arkivet mitt, og funnet frem til et bilde av meg selv på vei ned i metroen i Paris.
Mer urbant en det får man det knapt:)

Da jeg var 17 år gammel, flyttet jeg fra et lite sted, inn til Bergen Sentrum, og trodde jeg aldri skulle like å bo i bygd igjen. Jeg absolutt elsket å bo i byen og være en del av det urbane miljøet, jeg trivdes med å ha tilgang til alt av butikker og transport!
Men tidene forandret seg, og meg, og her sitter jeg i bittelille Austertana og kunne aldri tenke meg å bo i en by igjen. Heretter blir det storbyferier for min del:)

Mimre

Jeg drømmer meg helt bort når jeg sitter slik å sorterer bildene våres 🙂

Sommeren 2006 var den beste ferien i mitt liv!
Vi satt oss i mercedesen, inn på Danskebåten og ut i det fri. Flere uker i Nederland, en uke i Paris, videre mot Spania der bilen plutselig stoppet og lot oss traske alene i en øde landsby i Frankrike hvor ingen snakket engelsk!! Turen hvor vi bestemte oss for å reise fra p-pillen 🙂
Klikk på bildet for å se alle bildene hittil, det er enda et par igjen jeg ikke har lagt ut 🙂

Og i morgen er det tilbake til jordmor på Tanabru.
Jeg har spor etter protein i urinen og noe høyt blodtrykk, så de vil ha et øye med for å se at det ikke utvikler seg til svangerskapsforgiftning. Mamma hadde det samme da hun bar oss tre… Jeg føler meg pigg, ikke vondt i hodet og ingen ødem, så jeg tror det går bra 🙂

Drømmen sørover

Nå savner jeg dere!
Jeg savner familien og jeg savner venner som vi dro i fra.
Og jeg lurer på om vi ikke snakker sørover-tur i februar?!

Om alt klaffer, reiser vi til Oslo i slutten av februar, og blir der en helg:) Og jeg hører at det rasler inne på iFlirt.no om noe treff som skal arrangeres 😀
Og da kommer kanskje Håkon fra bergen over fjellet og blir med!
Og så sitter vi på med ham til Bergen igjen, hvor det blir masse familieklemming!
Jeg har dratt fra søsken, en farmor og en onkel og to tanter som jeg er veldig glad i og som jeg har fryktelig lyst å klemme nå! Så lenge har jeg aldri vært borte før!!

Drømmen er en slik en, men da tar jeg hardt i!
Vi hadde vært kjempefornøyd med en mye mindre en, bare vi kunne pakket bleievesken og satt oss i den og kjørt oss en god tur 🙂  Og når den lille blir større og begynner på skolen, kunne vi tatt oss 2 mnd sommerferie i den, og besøkt både venner og familie!
Det er sjeldent vi har det så godt som når vi er på veien sammen …